Skocz do zawartości

Zdjęcie

[PORADNIK] Standardowe EQ WOJENNE, by ryzykantos!

* * * * - 27 głosy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
354 odpowiedzi w tym temacie

#1
ryzykantos

ryzykantos

    Cyckoholik, Psycholog, Protektor GRZYBICY

  • Użytkownik
  • 1026 postów
Reputacja: 1530
Rycerski

*
Popularny

Witam wszystkich.


Poradnik był napisany 26 listopada 2011 roku, czyli prawie rok temu. Od tamtego czasu mogliśmy obserwować na Pandorze małe rewolucje, które zmieniły serwer. Także zasady i sposoby na ekwipunek wojenny uległy zmianie więc siłą rzeczy mój stary, poczciwy poradnik nie miałby tutaj dalszego sensu w przyszłości. Postanowiłem go edytować i dostosować do dzisiejszych czasów, tak jak jest to zawarte w nazwie tematu. Zobaczycie nowe rozwiązania, dotyczące 1-5 i 6-7, znajdziecie nowe screeny i informacje o opłacalności biologa oraz kilka pozostałych kwestii pozostawiających wątpliwości. Stara treść w większości zostanie edytowana, jednak można się spodziewać wielu pozostawionych zdań czy stwierdzeń, więc przeczytanie od nowa całości będzie siłą rzeczy konieczne. Od razu chciałbym podziękować użytkownikowi Kasanowa/Zaden za udostępnienie mi screenów i kilku cennych informacji.

 

Chciałbym dodatkowo zaznaczyć, że poradnik nie jest niczym wyjątkowym, nie ma w nim niczego nowego, ukazuje tylko podstawowy szkielet EQ, który skłania was do przemyśleń i własnych kombinacji. Z takim EQ, nie będziecie wielkimi mistrzami wojen czy spotów, a tylko zwykłymi graczami, którzy mają perfekcyjne wojenne, a na pandorze nie jest to teraz wielkie osiągnięcie. Nad własną wyjątkowością, trzeba pracować samemu i tylko Wy sami możecie dojść do własnych, opracowanych kombinacji, które przyniosą wam sukces.

 

Jako że długo szukałem i co prawda znalazłem kilka poradników dotyczących eq wojennego, to nie każdy był dla wszystkich czytelny czy zrozumiały. Postanowiłem zrobić swój, aby pomóc graczom pandory i zostawić tutaj po sobie jakiś ślad. W skrócie postaram się wam przybliżyć jak co ma wyglądać, co jest dobre, a co złe, co się opłaca, a co nie. Postaram się przedstawić to tak, jak najlepiej umiem.

Zrobienie eq wojennego tylko na pozór wydaje się być trudnym wyczynem. Co prawda, czasem sprawiają nam problemy różne kombinacje których trzeba dokonać, ale można się z nimi łatwo uporać. Generalnie chodzi o to, aby zwiększyć swoją odporność na każdą klasę, tak aby dobrze spisywać się na wojnie czy podczas zaciętej walki na spocie. Wena wzięła mnie dosyć mocno, więc trochę się tego nazbierało. Poprzednie forum nie dawało możliwości zmieszczenia tego w jednym poście. Tutaj mamy większy komfort. Zapraszam do lektury ^^.

 

Zaczynamy!


Wiadomo, że nie zachowamy stałej proporcji w odporności na każdą klasę z powodu dodatkowych 20% odporności, które są w tarczy. Jednak da się przez to sprytnie rozłożyć eq. Jedna z klas, będzie miała z nami problem. Tylko, którą wybrać? Zazwyczaj górne wartości w naszym eq wojennym zajmuje wojownik. Jest to dobra opcja, ponieważ jak wiadomo jest wiele postaci DPS, które mogą nam wyrządzić krzywdę. Podstawowa proporcja wygląda tak:

  • 80% WOJOWNIK
  • 60% NINJA
  • 60% SURA
  • 60% SZAMAN

Trzeba rozłożyć bony w eq w taki właśnie sposób, jest on uniwersalny, sprawdzony i od bardzo dawnych czasów stosowany, jednak możliwości dzisiejszych postaci zaczynają go wypierać. Oczywiście, może być też tak, że dojdzie nam do proporcji 75/65/60/60. Wtedy też jest prawidłowo. Są to standardowe proporcje, których wg mnie warto się trzymać. W miarę upływu czasu, przy zdobywaniu wiedzy na temat serwera i swojego ekwipunku, sami dojdziecie do własnych wniosków, które pozwolą wam stworzyć takie eq, jakie wam się podoba i takie, które w waszych rękach będzie najlepiej funkcjonowało - dlatego też nie przedstawię wszystkich opcji, które uważam za dobre, zostawiam to do interpretacji dla każdego z was. Tutaj dobra rada: nie wzorujcie się na idiotach krzyczących przykładowo "hahaha 80 sura, naucz się robić wojenne" - są to ludzie, którzy trzymają się z pozoru żelaznych zasad i stereotypów krążących od dawna na serwerze i ich zdanie jak dla mnie nie liczy się w żadnym stopniu. Jak już wspomniałem można wybrać taką proporcję z jasnych powodów, ale co z innymi klasami? W końcu Ninja, Sura czy Szaman też mają sporo do powiedzenia, szczególnie w dzisiejszej sytuacji. Na serwerze liczą się co raz bardziej hity, niż skille, najlepiej widać to na szamanie, od którego zacznę tą dosyć sporną kwestię.

Moim zdaniem, 60% na szamana wystarczy, jednak czasami mogą nam dać za to w kość, jeśli odpowiednio nie dostosujemy abs w 1-5. Wtedy 60% nam wystarczy, jednak i tak należy uważać we wdawanie się z szamanem w bitwę na hity. Bardzo się wzmocnił w tej kwestii, jednak dokładniejszy opis zostawmy na później.

Teraz Sprawa ninji. Jeśli spotkamy na wojnie czy na spocie takiego przeciwnika, możemy bardzo szybko i skutecznie leżeć, dlatego polecam na tą postać nawet 75/80%. Użycie tak wysokiej odporności jest uzasadnione - jeśli spotkamy daggera z dobrze zrobionym eq, dobrymi statystykami, biologiem i potrzebnymi wspomagaczami, to po prostu zaczynamy być na przegranej pozycji. Podobnie jak w przypadku szamana, należy uważać na wdawanie się w bicie na hity - postać ta robi to błyskawicznie i jest ich dużo, przy dzisiejszych ilościach szycia i deffa z nowych itemów czy biologa po prostu można przy tym błyskawicznie przegrać. Podsumowując jest to postać szybka, mało przewidywalna, co raz częściej używana jako dps, a i w wojennym potrafi zadać wysokie obrażenia.

Następną postacią w tym sporze będzie sura. Użycie większej ilości odporności na niego także jest uzasadnione - potrafi on zadać potężne obrażenia, a na serwerze robi się ich co raz więcej. Najgorsze jest ich rozproszenie. W 1-5 bonie nie da się na tą umiejętność zrobić ABS. Co za tym idzie, na wojnach, WP z dobrym wojennym EQ potrafi w nas uderzyć 10k+ z krytykiem właśnie z rozproszenia. Do tego dochodzą hity - co raz więcej WP przechodzi na bicie hitami, jak pozostałe postacie. Dostępność nowego ekwipunku tylko ich wspomaga, dostajemy też co raz większe hity z ich skilli. Dlatego także poleca się ten układ jednak nie jest on tak często stosowany. Jest to postać bardzo mocna i złośliwa. Sami musicie zdecydować co chcecie wybrać.

Pozostaje nam wojownik - mówię tu głównie o bodym, gdyż jest on w 90% stosowany przy ekwipunku wojennym. Od dawnych czasów wiadomo, że jest to postać szybka, skupiająca się na hitach, potrafiąca zadać potężne obrażenia, więc po prostu siłą rzeczy robi się na nich 80% i jest to najczęściej stosowany układ w każdym wojennym. Nie ma co się produkować na jego temat, jest to dogłębnie znana postać w całym Metinie.

Jak widać powstaje w tej kwestii spory dylemat, jednak na sam początek waszej przygody polecam proporcje wspomniane na górze, przy rozpoczęciu rozprawy o bonach 6/7.

Myślę, że o kwestii 6/7 dosyć się nagadałem. Wyciąganie wniosków należy do was. Czas na kwestię bonów 1-5. Ogólnie chodzi o to, aby włożyć jak najwięcej ABS'u, HP, % na ludzi, szycia i krytyka do poszczególnych przedmiotów w EQ. Poniżej przedstawię przykład każdego itemu oraz bonów w każdym z nich. Na podstawie tych przykładów starajcie się robić eq tak jak opisuje lub ze zbliżonymi wartościami, gdyż teraz na serwerze można spotkać głównie perfect itemy i bez nich nie damy rady się wybić. Po kolei zacznę opisywać poszczególne itemy oraz wspomnę o dostępnych dzisiaj możliwościach.

  • 1. Zbroja:

Najlepiej żeby była to stal +9 z tego powodu, że daje nam ona 20% ABS na magię. Co ze szmaragdową stalą? Daje nam 10% na odbicie ciosu, co ma wątpliwe działanie, dodatkowo otrzymujemy niepożądanego deffa, więc wg mnie zwyczajnie nie opłaca się jej używać. Podstawowe bony wyglądają tak:

  • 1,5K / 2K HP
  • 15% MIECZE
  • 15% DWURĘCZNE
  • 15% STRZAŁY
  • 15% SZTYLETY

W zasadzie uniwersalnym i jednak najlepszym sposobem jest dodanie HP do podstawowych 4x15. Jeśli trafi wam się wartość 2k HP, nie polecam kombinować.Jednak można to modyfikować na potrzeby różnych postaci. Jak? Są jeszcze 3 opcje:

1. Najbardziej popularna z trzech opcji poza HP, mianowicie 15% DZWONY - bardzo rozsądna opcja przy dzisiejszym wyposażeniu szamanów. Strata 1,5k/2k HP może nas zaboleć, jednak opłaca się to zrobić. Szamani nie będą dla nas tacy straszni jak do tej pory, a dodatkowe ABS'y w innych itemach mogą pomóc nam wyciągnąć na nich konkretną odporność.

2. Zamiast HP lub DZWONÓW dodanie +50 WARTOŚCI ATAKU. Dlaczego jest to opłacalne? Jeśli nastawiamy naszą postać na bicie hitami, czyli używamy diamentowej biżuterii, wspomaga nas to w pewnym stopniu, jednak rzadko jest stosowana taka opcja. Z pewnością jest skuteczna i można bez obaw ją stosować, jednak należy pamiętać o dostosowaniu innych itemów do takiej kombinacji.

3. Oprócz wyżej wymienionych, pozostaje ostatnia opcja - 20% Szybkości zaklęcia. Przeznaczone dla postaci, które dbają o skuteczność przy częstszym biciu skillami - polecam przede wszystkim dla szamanów i sur. Dlaczego? Ich skille ładują się bardzo szybko, a jeśli to wspomożemy możemy lutować w przeciwników raz po razie, czego efekty to ich pewna śmierć.

Poniżej żywe przykłady takich itemów:


stalninja15k.jpg

(Proszę nie wzorować się tym, dla jakiej klasy postaci jest przedstawiona zbroja, tylko tekstem powyżej!)

 

Co do zbroi, to na tyle. Wybór należy do was ^^.

  • 2. Broń:

Raczej wiadomą rzeczą jest, że żeby wszystko działało, potrzebna jest nam broń. Jak ją wybrać i zrobić? Otóż dla każdej postaci jest szereg broni do wyboru. Bronie na 75 lvl z wysokimi średnimi są dobrą opcją dla postaci, stawiających na hity - szczególnie ninja i szamani. Co do reszty, odpowiednie są bronie które swój żywot zaczynają od 65 poziomu. Mają dużą ilość % na ludzi i nie trudno je zrobić czy zdobyć. Można je stworzyć z łatwością we własnym zakresie. Dobór bonów w ich początkowym stadium ma ogromne znaczenie, ponieważ po przerobieniu z 65lvl na dalsze nie będzie można włożyć bonu na ludzi, który ma w tej sytuacji kluczowe znaczenie. Tak więc bronie takie istnieją do stworzenia dla każdej postaci. Dla wojownika jest to bojowy i partyzana. Dla ninji są to smoki i łuk żół. smoka. Dla sury jest to miecz egzorcysty lub bojowy, podobnie jak dla wojownika - od czego co zależy powiem później. Dla szamana jest to wachlarz zbawienia oraz dzwon nieba i ziemi. Przedstawię bony i bronie dla każdej postaci:

  • Wojownik:

Wojownik ma być przede wszystkim szybki i zadawać duże DMG z hitów. Tak więc dla wojowników którzy mają zamiar zrobić wojenne polecam broń 1-ręczną. Jest szybsza i wydajniejsza. Dwuręczne, które robimy z partyzany zostawmy dla mentalów DPS. Jednak zasada dodawania bonów dla jednych i dla drugich jest podobna. Tak więc, bony w broni wojownika powinny wyglądać w ten sposób:

  • 10% LUDZIE
  • 12/15 SIŁA
  • 10% SZYCIE / 12/15 ZRĘCZNOŚĆ
  • 10% KRYTYK / 12/15 ZRĘCZNOŚĆ
  • 15% OMDLENIE /8% OTRUCIA / 20% SZYBKOŚĆ ZAKLĘCIA

Bonusy alternatywne, którymi możemy zastąpić podstawowe oznaczone na żółto w zależności od naszych upodobań zaznaczyłem kolorem zielonym. Oczywiście wiadomo że wszystkie bony ciężko idealnie dopasować, dlatego możemy pozwolić sobie na pewne niedociągnięcia, głównie w sile, zręczności, omdleniu czy zaklęciu. Reszta jest dość istotna. Najważniejsza jest jednak siła i ludzie. Te 2 bony jest łatwo wprowadzić w broń, więc nie wymaga to wielkiego wysiłku. Jest to oczywiście opcja dla leni, którzy nie wymagają od siebie zbyt wiele. Dla bardziej wymagających polecam próbować wstawić jak najwięcej opisanych bonów. Przykład bardzo dobrej broni dla wojownika:


 

zniszczeniawoj.jpg

  • Ninja:

Nadszedł czas na moją ulubioną postać w metinie, a mianowicie ninje daggera. Nim gram i broń dla niego postaram się wam odpowiednio przedstawić. Tak więc, ninja słynie ze swoich uników, dość dużej wytrzymałości jak na brak skilli wspomagających i bardzo zadowalających hitów. Jest to dobra postać zarówno na wojny jak i pvp, ale ja mam przedstawić tu wam o co chodzi w wojnach. Głównym celem przy robieniu broni dla ninji jest maksymalna zręczność i ludzie. Bony powinny wyglądać tak:

  • 10% LUDZI
  • 12/15 ZRĘCZNOŚĆ
  • 12/15 SIŁA
  • 10 SZYCIE
  • 15 OMDLENIE / 10 KRYTYK / 20 ZAKLĘCIE

Z użytymi kolorami do oznaczenia bonów jest tak samo jak w przypadku opisu broni wojownika. Dlaczego nie ma tutaj otrucia? Ninja posiada w swoich skillach praktycznie pewną szanse na otrucie, więc szkoda tracić przydatny w broni bon.

 

ostrzezin.jpg


Należy dążyć właśnie do takiego efektu, oczywiście możemy sobie pozwolić na pewne niedociągnięcia. Dziękuje graczowi BeeezDuszek za screena.


  • Sura:

Jak wspomniałem we wstępie do broni, sura może wybierać pomiędzy egzo a bojowym, z których robi się oczywiście dalsze bronie. Jaka jest różnica? Pomijając oczywiście Sure BM, dla którego jedyna przydatna broń to właśnie egzo i wyżej (ze względu na jego magiczny atak), różnica leży głównie w zastosowaniu naszej postaci. Mówiąc zwięźle, egzo po przerobieniu ma większą ilość magicznego ataku, co za tym idzie można uderzyć więcej z rozproszenia. Bojowy natomiast po przerobieniu, pozwala nam osiągnąć większe wyniki w uderzeniu palcem, smoczym wirem czy po prostu w walce wręcz. Osobiście bardziej polecam Święty, bo jest to jednak broń przeznaczona dla sury, a aż tak kosmicznej róznicy nie ma. Stosując bojowy możemy się spodziewać dużego osłabienia hitu z rozproszenia. Bony powinny wyglądać tak:

  • 10% LUDZI
  • 12/15 INTELIGENCJA
  • 20% SZYBKOŚĆ ZAKLĘCIA / 15% OMDLENIE
  • 12/15 SIŁA / 15% OMDLENIE
  • 10% KRYTYK / 10% SZYCIE

 

 

zniszczeniaitytanasura.jpg


(PROSZĘ NIE WZOROWAĆ SIĘ ZRĘCZNOŚCIĄ NA SCREENACH W PRZYPADKU SURY WP. Niewiele mu ona pomaga. Zręcznośc przydaje się wtedy, gdy zdecydujemy się na Sure BM, sam sprawdziłem i przykładowo, obrażenia z Mrocznej Sfery, najmocniejszego skilla u BM są znacznie zwiększone.)

 

Niezależnie od naszego wyboru, bony powinny wyglądać podobnie. Dla właścicieli sur, którzy nastawiają swoją postać pod bicie hitami polecam wybranie broni, która swój żywot rozpoczyna od bojowego miecza. Dla użytkowników skilli oczywiście odwrotnie. Jak już wielokrotnie powtarzałem, należy dążyć do takich lub podobnych efektów.

  • Szaman!

Szaman to bardzo specyficzna postać. Zarówno heller jak i smok mają swoje ogromne plusy. Dobór broni dla nich też nie jest specjalnie trudny. A więc, chodzi o to żeby głównie wymaksować inteligencje, % ludzi i szybkość zaklęcia, ponieważ to ostatnie jest sporym atutem szamana i warto to polepszyć. Przejdźmy do rzeczy. Odpowiednie bony powinny wyglądać w następujący sposób:

  • 10% LUDZI
  • 12/15 INTELIGENCJA
  • 10% KRYTYK
  • 10/15% OMDLENIE / 10% SZYCIE
  • 20% SZYBKOŚĆ ZAKLĘCIA / 12/15 SIŁA / 12/15 ENERGIA ŻYCIOWA

Jak widać można kombinować na różne sposoby. Każda mieszanka będzie dobra, jednak róbcie to na podstawie swoich doświadczeń i dla swojej własnej wygody. Przykładami będą perfekcyjne bronie na 250lvl. Dziękuje po raz kolejny graczowi Zaden/Kasanova za udostępnienie mi screenów.


 

laskadruidaidzwonyszcze.jpg


Zostaje jeszcze kwestia KD. Pierwsze na ostrzał pójdą zbroje. Kamienie w zbrojach mają przeważnie taki sam układ, czyli Uchylenie/Wital/Unik, jednak ludzie czasami zmieniają KD Uniku na KD speeda. Na mój gust to się nie opłaca, gdyż mamy fioletowe potki, co daje nam wystarczającą szybkość ruchu. Jeśli jednak chcecie jeszcze bardziej tą szybkość zwiększyć, to nie widzę przeszkód.

KD w broniach można już mieszać dowolnie. Ważne, aby były to tylko KD klasowe, ew. zastępujemy jedną klasę wkładając KD Śmierci lub Szycia, wtedy jednak przydadzą nam się 2 pary takich broni, np. dagger - wkładamy woj/szycie/szaman, a w drugą broń sura/szycie/ninja. Taki układ się czasami przydaje i okazuje się być lepszym, jednak ulepszenie dwóch broni, to dosyć ciężka sprawa, a ciężko kupić broń z porządanymi przez nas bonami za rozsądną cene.

 

Zależy to też od dostosowania postaci. Dla tych, którzy powinni pilnować DPS, polecam zawsze mieć KD woja i Ninji. Dla tych, którzy biją się w grupie i zwarciu KD Woja lub NInji można zastąpić KD szamana. Zresztą, sami do tego dojdziecie :>.


  • 3. Tarcza i nakrycie głowy:
  • Tarcza:

Podobnie jak bez broni czy zbroi bez tarczy też nie osiągniemy pełnego efektu. Odgrywa ona ogromną rolę w naszym ekwipunku. Standardowa, klasowa tarcza daje nam dodatkowe 20% odporności na wybraną klasę, co wlicza się do ustanowienia górnej półki naszej odporności w zależności od rozłożenia bonów 6/7 - ich kwestię trzeba w tym momencie poruszyć, gdyż na Pandorze pojawiły się nowe itemy, w tym tarcza zagłady. Jednak tutaj od razu mówię - jeśli nasza postać nie ma 170 poziomu, nie opłaca się jej robić. Na niższych poziomach nie ma takiego efektu. Jeśli chcemy zastosować taką tarcze, musimy liczyć się z bardzo dużym wzrostem naszej obrony, jednak dostaniemy dzięki niej mocy w hitach i skillach za sprawą jej wbudowanych bonusów. Kiedyś zobaczyłem na forum takie porównanie, które teraz wykorzystam: to jest tak jak ze sterydami - dostaniesz od nich mocy, ale mogą Cie w końcu zniszczyć. Tak samo jest z wyborem tej tarczy. Wracając, jeśli ją wybierzemy, musimy się zdecydować na nową proporcje bonusów 6/7, gdyż rezygnujemy z 20% odporności. Uniwersalnym rozwiązaniem jest 60/60/60/60. Można też zrezygnować z 20% na szamana, jednak wtedy trzeba zrobić dość dużą ilość ODPORNOŚCI NA DZWONY. Wygląda to wtedy przykładowo tak:


  • 75/80% WOJOWNIK
  • 60% NINJA
  • 60% SURA
  • 60/45% SZAMAN

Wbrew pozorom, takie wartości można uzyskać, ale trzeba się sporo nakombinować przy wkręcaniu takich 6/7, aby wszystko pasowało. Dla tych, którzy jeszcze nie mają cudownej pomocy od BeHolder'a polecam wygodne wyliczanie bonusów - http://pandoramt2.pl...liczanie-bonow/

Co do bonów 1-5 w tarczy, najlepszymi są:

  • NNO
  • 10% LUDZI
  • 12/15 WIT
  • 12/15 SIŁA
  • 12/15 INTELIGENCJA
  • 12/15 ZRĘCZNOŚĆ

(U ninji i wojownika nie używamy inteligencji, u sur i szamanów nie używamy zręczności, gdyż te statystyki w stosunku do wspomnianych postaci dają nam mało znaczące wzmocnienia.)


Przykład obu tarcz:


tarczasmokaizagady.jpg


Widać tu plusy i minusy tarczy zagłady. W tarczy smoka nie ma wszystkich, podanych przeze mnie bonów, ale jak już mówiłem można sobie pozwolić na pewne niedociągnięcia. U mnie to jest akurat brak energii życiowej.

Oczywiście jeśli wybierzemy tarczę z odpornością to należy robić proporcje wspomniane na samym początku czyli 80/60/60/60 lub 75/65/60/60. 20% w naszej tarczy, doskonale nadaje się do wyciągnięcia górnej części odporności w naszym eq.


  • Nakrycie głowy czyli hełm, maska, czapka.

Jeśli chodzi o hełm lub maskę , ludzie do wojen przygotowują itemy z jak najmniejszą ilością deffa, czyli te na 1 lvl +0. Jest to dobra opcja i sam z niej korzystam. Niektórzy twierdzą też ,że lepiej wykorzystywać nowe itemy. W tym przypadku jest to rogowy hełm. Należy pamiętać, że przed 160 lvl nie opłaca się go robić. Wszystko odbywa się kosztem większej przeszywki ,którą dostaniemy, ale doda nam to mocy przeciwko ludziom i przyśpieszonych o 15% hitów. Szybkość ataku jest dosyć ważna, gdyż już w broniach od 130 lvl jest ona usunięta. Jest to opcja do wyboru. Bony takie jak wiatr, ogień czy błyskawice nie działają, więc możemy sobie je darować. Jest 5 bonów, które można bez bólu wykorzystać, jednak tylko 4 z nich są dla nas kluczowym elementem w hełmie. 1 jest opcjonalny.

  • 10% LUDZI
  • 15% MAGIA
  • 5/8 OTRUCIE
  • Regenracja HP
  • 15% SZYBKOŚĆ ATAKU - jeśli wybierzemy hełm rogowy, bonus ten trzeba wbić już przy hełmie na 41 lvl, podobnie jak bonus na ludzi.

W tym przypadku mam dla was oczywiście 2 przykłady:

 

rogowyikrwawy.jpg


Jak już wielokrotnie powtarzałem, należy dążyć do podobnych efektów i mogą być obecne pewne niedociągnięcia.

  • 4.Biżuteria - czyli podzespoły naszego eq.

W skład naszej biżuterii wchodzą bransoleta, kolczyki, naszyjnik i buty. Poniżej opiszę je wszystkie po kolei:

  • Buty.

Buty jak dużo ludzi wie, powinny zawierać sporą ilość ABS'u i HP. Do tego będziemy dążyć w naszym EQ. Najbardziej popularne są Skórzane Kozaki i wg mnie bardziej opłacalne. Mają w sobie wbudowany bon 20% Odporności na Strzały, co bardzo ułatwia nam zadanie i znacznie wzmacnia nasz ekwipunek, gdyż możemy dodać 15% DZWONY, OMDLENIE czy też KRYTYKA. Popularne są teraz także Buty Odyna, jednak powtórka z rozrywki - 170 lvl, nie mniej. Przy nich musimy zrobić standardowe 4x 15 + HP, zyskujemy jednak 15% na ludzi i 15% szybkości zaklęcia. Dodatkową zaletą jest stosunkowo mała ilość deffa jak na nowe itemy, bo dostajemy go tylko 100 więcej. Jest to naprawdę duży dylemat w teraźniejszych czasach pandory. Osobiście preferuje Skórzane buty.

Tak więc, dla skórzanych:

  • 1.5K / 2K HP
  • 15% MIECZE
  • 15% Broń DWURĘCZNA
  • 15% SZTYLETY
  • 15% DZWONY / 15% OMDLENIE / 10% KRYTYK.

Dla butów Odyna:

  • 1,5k / 2k HP
  • 15% MIECZE
  • 15% Broń DWURĘCZNA
  • 15% SZTYLETY
  • 15% STRZAŁY / 15% DZWONY

Jeśli chcemy w butach odyna wykorzystać dzwony zamiast strzał, musimy liczyć się z tym, że Archer ma z nami łatwiej. Dlatego też preferuje te pierwsze buty:


 

skrzanebutyzdzownamiiod.jpg


W obu przypadkach buty są zrobione idealnie. Jeśli chcecie być mocni, polecam dążenie do takich efektów.

  • Naszyjnik.

Tutaj będę musiał podać wam 3 przykłady naszyjników. Mianowicie Naszyjnik smoka, Amestytowy naszyjnik i Diamentowy naszyjnik. Zasada dodawanych 1-5 jest taka sama. Amestytowy polecam dla osób, które dbają o szybkość zaklęcia, czyli głównie szamanów i sur. Co do reszty, nie będę mówił, który dla kogo stosować, bo krążą o tym naprawdę różnorodne opinie. Podobno Naszyjnik Diamentowy jest lepszy w przypadku postaci robionych pod bicie hitami. Musicie wybrać sami. Myślę, że Naszyjnik Smoka z "niewidzialnymi przetopami" może działać lepiej. Namawiam do sprawdzenia tego. Wszystko można uwzględnić w poradniku po wiarygodnych testach z waszej strony.


  • 1,5K / 2K HP / 15% DZWONY
  • 15% MIECZE
  • 15% DWURĘCZNE
  • 15% SZTYLETY
  • 15% STRZAŁY / 15% DZWONY

naszyjnikiall.jpg


Zawsze mogą zaistnieć jakieś niedociągnięcia. Najlepiej, jeśli są one obecne w postaci 500HP lub 5% strzał, jeśli używamy skórzanych butów, ale najlepiej jest sobie na takie rzeczy nie pozwalać.

  • Bransoleta:

Bransoletkę stosuje się jedną, niezależnie od postaci, a mianowicie Diamentową bransoletę. Jest to po prostu lepsza wersja Bransolety Smoka, która daje nam przeszywające uderzenie, sporo % na ludzi i dodatkowo wartość ataku, czego nie miała jej poprzedniczka. Jak powinny wyglądać w niej bony? Należy je robić w początkowym jej stadium czyli w Bransolecie z Nieb. Łez, ponieważ po przerobieniu nie uzyskamy już bonu na ludzi. Wzorowa bransoletka powinna wyglądać tak:

  • 1,5K / 2K HP
  • 10% LUDZI
  • 15% MAGIA
  • 10% SZYCIE
  • OBRAŻENIA DODANE DO PŻ - bonus ten budzi wiele spornych kwestii, jednak jego działanie zostało potwierdzone. Daje nam wyraźny efekt przy dużych wartościach, uzbieranych z różnych itemów. Opłaca się go robić przy użyciu np: Tarczy zagłady, gdyż suma otrzymana z tarczy i bransolety da nam widoczny efekt w "podskakiwaniu hp".

diamentowabransa.jpg


Należy dążyć do podobnych efektów.

  • Kolczyki:

Robiąc EQ wojenne, mamy w teraźniejszości dwie możliwości - Kolczyki Smoka, oraz Diamentowe Kolczyki. Wybór zależy od przeznaczenia naszej postaci - jeśli dbamy o skille i większą ilość HP, wybieramy kolczyki smoka. Jeśli chcemy zrobić dobrą postać, której priorytetem będzie hitanie robimy kolczyki Diamentowe. Najlepiej mieć w eq obie opcje, czasami są sytuacje, gdzie bardzo dobrze się zastępują, a i te i te potrafią współgrać z naszym ekwipunkiem.

  • 10% LUDZI / 15% DZWONY / 15% odporności na otrucie (bardzo rzadko)
  • 15% MIECZE
  • 15% DWURĘCZNE
  • 15% STRZAŁY
  • 15% SZTYLETY

http://img13.imagesh...mokakolczyk.jpg

 

(SCREEN MOŻE NIE BYĆ WIDOCZNY Z POWODU OGRANICZENIA ILOŚCI GRAFIK W JEDNYM POŚCIE :| )


Jak widać, zastępujemy tutaj bon na ludzi innymi, w zależności od tego jak mamy zamiar rozwijać postać. Nie mam screena z 5x15, ale postaram się go zdobyć.


  • 5. Pozostałe kwestie:
  • Biolog:

UWAGA! NOWY BIOLOG, KTÓRY OTWIERA NAM NOWE MOŻLIWOŚCI I POSZERZA HORYZONTY:

 

http://pandoramt2.pl/forum/index.php?/topic/176135-testy-biologa-by-weemcio-wszystko-

w-100-opisane-lekko-odswiezony/

 

Robiąc nowe misje, dostępne od czasu ostatniej aktualizacji, mamy znacznie większe możliwości, jeśli chodzi o nasze odporności w ekwipunku wojennym. Teraz naprawde można kombinować, mieszać, wymyślać nowe sposoby na eq... Aby zapoznać się z nowym biologiem, wystarczy wejść w link podany wyżej.

 

Wykonanie podstawowych misji u biologa, również jest bardzo dobrym wyborem dla naszej postaci, mimo deffa, który nam przybędzie w dość znaczącym stopniu. Biolog doda nam trochę mocy z hitów i trochę odporności. Nie są to astronomiczne wartości, ale polecam to robić, gdyż wzmocnienie postaci po prostu się opłaca. Dokładną analizę biologa znajdziecie pod tym linkiem: http://pandoramt2.pl...naliza-biologa/ - rozwiejecie tutaj wszelkie wątpliwości.

  • Rosy, wspomagacze:

Jeśli chcecie widzieć wyraźne efekty dobrego działania swojego ekwipunku, powinniście stosować rosy, dłonie krytyka, szycia i całą resztę. Nasze wspomagacze powinny mieć maksymalne wartości na stosunkowo długi czas, szczególnie przy rosie na magię. Wtedy odczujemy dobre następstwa naszego ekwipunku. Jeśli ktoś nie ogarnia wspomagaczy, proszę zajrzeć do tego tematu: http://pandoramt2.pl...11-wspomagacze/



To by było na tyle. Jeśli macie jakieś pytania lub propozycje innych kwestii, które nadają się do wyjaśnienia, proszę śmiało pisać. Postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości. Nad zaktualizowaniem poradnika siedziałem pare dobrych godzin, więc krytykę proszę uzasadniać. Wszystkie błędy, pochwały czy zastrzeżenia proszę pisać pod tematem. Mam nadzieję, że komuś się przyda. Wytrwałym czy też zainteresowanym dziękuje za przeczytanie. Pozdrawiam ^^.

 

Widzisz nawet najmniejszy błąd w poradniku? Napisz mi PW na forum i wskaż miejsce jego wystąpienia.


 

Poradnik by ryzykantos.
Kopiowanie zastrzeżone.


Użytkownik ryzykantos edytował ten post 17 październik 2013 - 15:25

  • 491

Jesteś bogaty i szukasz rozrywki? Nudzisz się wieczorami? Brakuje Ci jakiegoś przedmiotu do perf eq? Szukasz jakiegoś itemu? POSZUKAJ TUTAJ!

 

uFxNO.jpg

GŁÓWNY PSYCHOLOG GRZYBICY

 

  SUCHARYKASZANKAGRZYBICA WSZAWICA

JESZCZE TU WRÓCIMY!

 

Mój mocno odświeżony poradnik o EQ WOJENNYM [KLIK]

dziękuje za ponad 75k wyświetleń!

 

Udzielam porad psychologicznych w każdej kwestii, PW!


#2
OnlySexyLadiesMm :3

OnlySexyLadiesMm :3

    Pieńć usemek hehe

  • Użytkownik
  • 3901 postów
Reputacja: 857
Szlachetny
bardzo przydatny poradnik! Polecam. :D
  • 3

B E K A Z W A S

P O Z D E R K I ! @ ! @ ! @ ! @


#3
Roxiasta

Roxiasta

    Senior Member

  • Użytkownik
  • 276 postów
Reputacja: 20
Neutralny
Świetny poradnik Ryzio, ale jednak mam pewne zastrzeżenie... Co prawda większość się ze mną nie zgodzi, ale i tak to powiem po raz kolejny.
Po grzyba wy dodajecie Bony na Błyskawice skoro ten bon działa tylko i wyłącznie na ataki mobów, a nie skille Szamana Hellera. Ktoś nie wierzy to można sprawdzić z kolegą.
P.S. A oto mały dowód ściągnięty z Wiki Metina: http://wiki.metin2.pl/index.php/Bonusy Zjedzcie trochę na dół i znajdziecie do czego służy ABS na Błyski.
P.S.2. Dla niedowiarków to co wcześniej pisałam: Możecie sprawdzić moją tezę z kolegą (ja już sprawdzałam :>)

  • 16

"Nie liczy sie wiek , lecz zachowania i czyny ."




Roxiasta - SkyBuff - Gvin Vaina

 

Kiedyś z Freedom'em prowadziłam gildię Grr.

Ktoś pamięta? :)


#4
ryzykantos

ryzykantos

    Cyckoholik, Psycholog, Protektor GRZYBICY

  • Użytkownik
  • 1026 postów
Reputacja: 1530
Rycerski
Ok, zaraz poprawię ^^.
  • 11

Jesteś bogaty i szukasz rozrywki? Nudzisz się wieczorami? Brakuje Ci jakiegoś przedmiotu do perf eq? Szukasz jakiegoś itemu? POSZUKAJ TUTAJ!

 

uFxNO.jpg

GŁÓWNY PSYCHOLOG GRZYBICY

 

  SUCHARYKASZANKAGRZYBICA WSZAWICA

JESZCZE TU WRÓCIMY!

 

Mój mocno odświeżony poradnik o EQ WOJENNYM [KLIK]

dziękuje za ponad 75k wyświetleń!

 

Udzielam porad psychologicznych w każdej kwestii, PW!


#5
krzylo321

krzylo321

    Junior Member

  • Użytkownik
  • 7 postów
Reputacja: 5
Neutralny
ludzie pomocy... nie ogarniam tego jak mozna miec w eq 80% woja <to rozumiem> i 60% na kazda profecje w eq bez jego zmieniania?! odpiszcie...
  • 2

#6
ryzykantos

ryzykantos

    Cyckoholik, Psycholog, Protektor GRZYBICY

  • Użytkownik
  • 1026 postów
Reputacja: 1530
Rycerski
Jak to bez zmieniania? ^^. Zmieniasz do skutku, aż dodane wszystkie bony 6/7 dadzą Ci podane w poradniku proporcje.
  • 11

Jesteś bogaty i szukasz rozrywki? Nudzisz się wieczorami? Brakuje Ci jakiegoś przedmiotu do perf eq? Szukasz jakiegoś itemu? POSZUKAJ TUTAJ!

 

uFxNO.jpg

GŁÓWNY PSYCHOLOG GRZYBICY

 

  SUCHARYKASZANKAGRZYBICA WSZAWICA

JESZCZE TU WRÓCIMY!

 

Mój mocno odświeżony poradnik o EQ WOJENNYM [KLIK]

dziękuje za ponad 75k wyświetleń!

 

Udzielam porad psychologicznych w każdej kwestii, PW!


#7
AdrianAkaCzerwonyLas

AdrianAkaCzerwonyLas

    Korde

  • VIP
  • 1214 postów
Reputacja: 471
Przyjazny
Estetyczny i warty Swojego pojawienia się ;]
  • 5

mdrd.jpg

 

Jebać ziutka .

 


 


 


 


 


 


#8
JaKuBeK

JaKuBeK

    VIP

  • Użytkownik
  • 408 postów
Reputacja: 5
Neutralny

Świetny poradnik Ryzio, ale jednak mam pewne zastrzeżenie... Co prawda większość się ze mną nie zgodzi, ale i tak to powiem po raz kolejny.
Po grzyba wy dodajecie Bony na Błyskawice skoro ten bon działa tylko i wyłącznie na ataki mobów, a nie skille Szamana Hellera. Ktoś nie wierzy to można sprawdzić z kolegą.
P.S. A oto mały dowód ściągnięty z Wiki Metina: http://wiki.metin2.pl/index.php/Bonusy Zjedzcie trochę na dół i znajdziecie do czego służy ABS na Błyski.
P.S.2. Dla niedowiarków to co wcześniej pisałam: Możecie sprawdzić moją tezę z kolegą (ja już sprawdzałam :>)


Przetestuj i lookniesz różnicę =).
  • 1

#9
ryzykantos

ryzykantos

    Cyckoholik, Psycholog, Protektor GRZYBICY

  • Użytkownik
  • 1026 postów
Reputacja: 1530
Rycerski
Więc wreszcie jak jest z tymi błyskawicami? Bo nie wiem czy moje pisanie w tych poradnikach jest prawdą, czy nie...
  • 5

Jesteś bogaty i szukasz rozrywki? Nudzisz się wieczorami? Brakuje Ci jakiegoś przedmiotu do perf eq? Szukasz jakiegoś itemu? POSZUKAJ TUTAJ!

 

uFxNO.jpg

GŁÓWNY PSYCHOLOG GRZYBICY

 

  SUCHARYKASZANKAGRZYBICA WSZAWICA

JESZCZE TU WRÓCIMY!

 

Mój mocno odświeżony poradnik o EQ WOJENNYM [KLIK]

dziękuje za ponad 75k wyświetleń!

 

Udzielam porad psychologicznych w każdej kwestii, PW!


#10
JaKuBeK

JaKuBeK

    VIP

  • Użytkownik
  • 408 postów
Reputacja: 5
Neutralny

Więc wreszcie jak jest z tymi błyskawicami? Bo nie wiem czy moje pisanie w tych poradnikach jest prawdą, czy nie...


Sprawdź, ja wiem, że działa :*.
  • 1

#11
ryzykantos

ryzykantos

    Cyckoholik, Psycholog, Protektor GRZYBICY

  • Użytkownik
  • 1026 postów
Reputacja: 1530
Rycerski
Ok, sam to sprawdzę ^^.
  • 7

Jesteś bogaty i szukasz rozrywki? Nudzisz się wieczorami? Brakuje Ci jakiegoś przedmiotu do perf eq? Szukasz jakiegoś itemu? POSZUKAJ TUTAJ!

 

uFxNO.jpg

GŁÓWNY PSYCHOLOG GRZYBICY

 

  SUCHARYKASZANKAGRZYBICA WSZAWICA

JESZCZE TU WRÓCIMY!

 

Mój mocno odświeżony poradnik o EQ WOJENNYM [KLIK]

dziękuje za ponad 75k wyświetleń!

 

Udzielam porad psychologicznych w każdej kwestii, PW!


#12
krzylo321

krzylo321

    Junior Member

  • Użytkownik
  • 7 postów
Reputacja: 5
Neutralny
nie chodzi mi o zmiane bonow w eq tylko o zmiane rzeczy w eq zeby bylo tak jak jest w poradniku ...
  • 1

#13
ryzykantos

ryzykantos

    Cyckoholik, Psycholog, Protektor GRZYBICY

  • Użytkownik
  • 1026 postów
Reputacja: 1530
Rycerski
Nie rozumiem... Czego nie masz, czy co potrzebujesz zmienić w eq?
  • 6

Jesteś bogaty i szukasz rozrywki? Nudzisz się wieczorami? Brakuje Ci jakiegoś przedmiotu do perf eq? Szukasz jakiegoś itemu? POSZUKAJ TUTAJ!

 

uFxNO.jpg

GŁÓWNY PSYCHOLOG GRZYBICY

 

  SUCHARYKASZANKAGRZYBICA WSZAWICA

JESZCZE TU WRÓCIMY!

 

Mój mocno odświeżony poradnik o EQ WOJENNYM [KLIK]

dziękuje za ponad 75k wyświetleń!

 

Udzielam porad psychologicznych w każdej kwestii, PW!


#14
Sharkuk

Sharkuk

    Senior Member

  • Użytkownik
  • 251 postów
Reputacja: 2
Neutralny
Bardzo ładne poradniki przedstawione w 2 częściach .
  • 1
Nick : RaiWP 148 Off , RaiIton 177 On
Królestwo : Jinoo Może zostane na dłużej... :cool:
Rodzina : Szukam ...
Gildia :...

#15
pawel100

pawel100

    Senior Member

  • Użytkownik
  • 75 postów
Reputacja: 4
Neutralny
Rowniez polecam
  • 1
Nick : JestemWojem
Profesja:Body
Lvl:109
Gildia:Brak
Rodzina:W realnym zyciu xD

Zbieram na Klawiature : http://grawbank.tk/442/pawcio
PandoraMT2-Jak narazie OFF

#16
BlackWps

BlackWps

    Junior Member

  • Użytkownik
  • 17 postów
Reputacja: 2
Neutralny
Dobre :) Zasługuje na bycie tu nawet 3-4 lata , aż to wyjdzie z mody - Jak się odnajdzie nowy 6/7 bon wojenny np. 3k/250 wartości ale to ....
Osobiście znam tą kombinacje :P Życze szybkiego jej poznania
  • 3

#17
ryzykantos

ryzykantos

    Cyckoholik, Psycholog, Protektor GRZYBICY

  • Użytkownik
  • 1026 postów
Reputacja: 1530
Rycerski

Sprawdź, ja wiem, że działa :*.


Tak więc przetestowałem to osoboście z założonymi bonami 45% na błyskawice i bez tych bonów w tych samych itemach. BONY NA BŁYSKAWICE SZAMANÓW NIE DZIAŁAJĄ.
  • 8

Jesteś bogaty i szukasz rozrywki? Nudzisz się wieczorami? Brakuje Ci jakiegoś przedmiotu do perf eq? Szukasz jakiegoś itemu? POSZUKAJ TUTAJ!

 

uFxNO.jpg

GŁÓWNY PSYCHOLOG GRZYBICY

 

  SUCHARYKASZANKAGRZYBICA WSZAWICA

JESZCZE TU WRÓCIMY!

 

Mój mocno odświeżony poradnik o EQ WOJENNYM [KLIK]

dziękuje za ponad 75k wyświetleń!

 

Udzielam porad psychologicznych w każdej kwestii, PW!


#18
krzylo321

krzylo321

    Junior Member

  • Użytkownik
  • 7 postów
Reputacja: 5
Neutralny
no chodzi mi o to ze raczej nie chce mi sie wierzyc ze w jednym eq zmiesci sie bonow do 60% az na 3 postacie -.-
  • 2

#19
ryzykantos

ryzykantos

    Cyckoholik, Psycholog, Protektor GRZYBICY

  • Użytkownik
  • 1026 postów
Reputacja: 1530
Rycerski

no chodzi mi o to ze raczej nie chce mi sie wierzyc ze w jednym eq zmiesci sie bonow do 60% az na 3 postacie -.-


Owszem, zmieści się. Masz 8 itemów. W każdym możesz zrobić po 2x 15%. Teraz policz. Załóżmy że zrobisz 4 itemy 15/15 odporności na wojownika i ninje i 4 itemy z 15/15 odporności sura szaman. 4x15 = 60 na każdą klasę. Dodatkowe 20% z tarczy, daje Tobie 80% odporności na wybraną przez Ciebie klasę postaci.

  • 7

Jesteś bogaty i szukasz rozrywki? Nudzisz się wieczorami? Brakuje Ci jakiegoś przedmiotu do perf eq? Szukasz jakiegoś itemu? POSZUKAJ TUTAJ!

 

uFxNO.jpg

GŁÓWNY PSYCHOLOG GRZYBICY

 

  SUCHARYKASZANKAGRZYBICA WSZAWICA

JESZCZE TU WRÓCIMY!

 

Mój mocno odświeżony poradnik o EQ WOJENNYM [KLIK]

dziękuje za ponad 75k wyświetleń!

 

Udzielam porad psychologicznych w każdej kwestii, PW!


#20
Gość_pistan666_*

Gość_pistan666_*
  • Gość
Bardzo przydatny poradnik :]
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych